Rabu, 07 Januari 2009

SUNGAI TELOR

Ini lah sungai yg mengenalkan aku kepada dunia pancing..Dulu sungai ni tempat arwah atok aku mencari rezeki sebagai nelayan sungai..Mmm kemana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi kan?Aku ingat lagi masa aku kecik2 dulu masa aku mula belajar memancing,walau pun aku cuma guna joran pelepah rotan jek tapi setakat nak carik lauk tu sekejap jek..memang sungai ni dulu kaya dgn bermacam spesis air tawar..kalau setakat baung&udang galah tu memang tak abis makan lah..bapak2 tapah pn banyak..tapi masa mengubah segalanya..sedikit sebanyak sungai ini turut terjejas dgn arus kemajuan..walau bagaimanapun setiap kali aku pulang ke kampung,aku pasti akan berkunjung kesungai ini..memancing sambil mengimbau kenangan2 silam..huhu sentimental la pulak..

Tidak ada komentar:

Posting Komentar